Reklama jest niezbędnym narzędziem na drodze do osiągnięcia gospodarczego – handlowego sukcesu. Bez względu na to, jak wysokiej jakości są oferowane przez nas produkty czy też usługi ani na fakt, że nasze ceny są bardzo konkurencyjne – jeśli nie trafimy do odbiorców – potencjalnych klientów i konsumentów z naszym przekazem reklamowym raczej nie możemy liczyć na dużą sprzedaż a tym samym komercyjny i finansowy sukces.

Marketing tradycyjny a marketing internetowy

Tradycyjny marketing wykorzystuje wiele nośników i narzędzi, za pomocą których chce dotrzeć do grona osób zainteresowanych zakupem konkretnych dóbr czy skorzystaniem z reklamowanych usług. Niezmiernie dużą popularnością cieszy się reklama prasowa, radiowa a przede wszystkim telewizyjna. Popularnym narzędziem jest ścianka reklamowa czy też roll up reklamowy. Często wykorzystywane są także billboardy i inne formy reklamy przestrzennej. E-marketing, który z oczywistych przyczyn zyskuje coraz większą popularność w swych działaniach wykorzystuje Internet, jednak narzędzia, jakimi się posługuje są bardzo zróżnicowane. Bardzo często do działań marketingowych w Internecie wykorzystuje się email, czyli nic innego jak pocztę elektroniczną. Za jej pośrednictwem do odbiorców, czyli potencjalnych klientów trafiać mogą nie tylko treści stricte reklamowe, ale też różnego rodzaju newslettery, promocje, programy lojalnościowe i inne treści służące nawiązaniu dwustronnej relacji i swoistej więzi. Innym bardzo popularnym narzędziem w marketingu internetowym jest pozycjonowanie oraz optymalizacja treści pod wyszukiwarki internetowe. Polega ono na wprowadzeniu odpowiednich modyfikacji w kodzie strony www oraz umieszczenie w jej treści popularnych słów-kluczy, czyli haseł często wprowadzanych przez internautów do internetowych wyszukiwarek. Działania te mają na celu uzyskanie jak najlepszych miejsc w wynikach wyszukiwarek. Inne popularne narzędzia w e-marketingu opierają się na współpracy z dostawcami popularnych internetowych usług. Współpraca ta opiera się zwykle na płatnej reklamie. Do popularnych programów zalicza się GoogleAds i FacebookAd, ale jest ich znacznie więcej.