Pozycjonowanie nie jest nową dziedziną. Istnieje praktycznie od początku istnienia przeglądarek internetowych, które wykorzystując wyspecjalizowane algorytmy tworzą ranking stron internetowych układając wyniki wyszukiwania w określonej kolejności. Wartość strony często administratorzy oceniają właśnie po pozycjach danej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Nie ma się czemu dziwić – im strona jest wyżej, tym większe są szanse na to, że będzie częściej odwiedzana przez użytkowników, a to wiąże się z potencjalnymi zyskami.

 

Pozycjonować stronę internetową można na własną rękę. Wystarczy skorzystać ze specjalnych serwisów oferujących możliwość wymiany linków. Wymiana linków odbywa się przy pomocy punktów, jakie należy wcześniej zakupić. Linki umieszczane są najczęściej na tak zwanych stronach – preclach, które dla normalnych użytkowników nie stanowią większej wartości, a tworzone są jedynie jako content dla robotów wyszukiwarek. Jest to jedna ze sprawdzonych od lat metod pozycjonowania. Żmudna praca może przynieść efekty w postaci rosnących pozycji strony w najpopularniejszej wyszukiwarce.