Wraz z rozwojem najnowszych technologii XXI wieku w chwili obecnej ciągłemu rozwojowi ulegają również media społecznościowe. Postępują nieustannie aktualizacje systemów i aplikacji danych mediów społecznościowych. Zmieniają się zarówno ich funkcje jak i interfejs. Pojawiają się nowe opcje i formy korzystania z mediów społecznościowych.

 

Jedne media tak naprawdę czerpią inspiracje z drugich i jedne funkcje z danego, określonego portalu społecznościowego stają się mobilne i w krótkim czasie dostępne w większości innych, może nawet i konkurencyjnych w pewnym stopniu portali. Dobrym przykładem będącym potwierdzeniem racji tego stwierdzenia są popularne kilka lat temu głównie na Snapchacie Stories-czyli zdjęcia i posty, zamieszczane na 24 godziny i znikające po tym okresie czasu z profilu użytkowika. Obecnie popularne są na większości portali społecznościowych oraz komunikatorów.

 

Opcją tą zainspirowali się i włączyli ją również do swojego systemu twórcy mediów takich jak Facebook, Instagram, Youtube, Messenger czy nawet WhatsApp. Portale społecznościowe poszerzyły znacząco w ostatnich latach swoje funkcje-obecnie są narzędziami wykorzystywanymi na przykład przez blogerów, vlogerów czy inne osoby publiczne do promowania swoich działalności, prowadzenia firmy, celów komercyjnych czy marketingu sieciowego. Media społecznościowe oraz ich funkcje uległy widocznym zmianom i zyskały na znaczeniu na przestrzeni ostatnich kilku lat.