Instagram jest obecnie jednym z najbardziej powszechnych mediów społecznościowych. Swoją popularnością prawdopodobnie przewyższył nawet Facebooka. Korzysta z niego zdecydowana większość społeczeństwa. Swoje profile na Instagramie posiadają także osoby publiczne a przynajmniej ich niezwykle liczne grono.

 

Na Instagramie można dziś znaleźć większość naszych ulubionych muzyków, zespołów, ludzi z nimi współpracujących, artystów, aktorów, pisarzy, twórców, sportowców, influencerów, blogerów, modeli i wiele innych popularnych osób, ale także konta popularnych marek zakupowych, firm i instytucji.

 

Osoby publiczne mają tam zdecydowanie największe grono odbiorców z uwagi na swoją popularność, więc co za tym idzie-najliczniejsze grono obserwatorów, co wpływa również na ich pozycje w sieci. Jeśli dany twórca osiągnie określoną liczbę potocznych „followersów” dostaje również szeroką ofertę propozycji współprac z różnymi markami przez co wpływa także na rozwój tak zwanego e-commerce, czyli marketingu sieciowego. W momencie, gdy wpływowa i popularna w szeroko pojętym społeczeństwie osoba staje na czele kampanii reklamowej danego produktu pojawia się dość spore prawdopodobieństwo, że wpłynie to pozytywnie na sprzedaż owego produktu tudzież jego reklamę.