Każdemu przedsiębiorcy zależy na zbudowaniu wizerunku firmy w taki sposób, by wzbudzała zaufanie wśród Klientów i prowadziła do nawiązania regularnej, długoterminowej współpracy. Inwestycja w banery reklamowe, dopieszczanie strony internetowej, projektowanie wizytówek – wybór formy reklamy jest ogromny i również potrafi być bardzo kosztowny. Jednym z mniej kosztownych pomysłów na reklamę marki jest wprowadzenie spersonalizowanych gadżetów firmowych, które nieprzerwanie od lat stanowią najbardziej efektowny sposób pozyskania nowych i przywiązania obecnych Klientów. Dodatkowym działaniem, które wywołuje podarowanie Klientowi takiego gadżetu, jest naturalny i niewymuszony sposób szerzenia świadomości na temat istnienia marki.

Czy warto inwestować w spersonalizowane gadżety firmowe

Gadżety firmowe mogą z powodzeniem towarzyszyć wszelkim działaniom marketingowym, zarówno wewnętrznym jak i terenowym. Są bowiem idealnym sposobem na rozpoczęcie rozmowy z Klientem, jak zakończenie jej z pozytywnym akcentem. Przykładowo, dla branży spawalniczej, podczas targów pracy, gdzie różne firmy prezentują swoje działania, podarowanie gadżetu firmowego potencjalnemu kontrahentowi spowoduje, że zapamięta naszą ofertę i sprowokuje ewentualną chęć kontaktu. W centralnym biurze obsługi klienta nauki jazdy koszyczek z długopisami może stanowić doskonałe narzędzie do budowania relacji z Klientem. Wystarczy na jego pytanie “czy mógłbym wziąć długopis?” odpowiedzieć : “oczywiście, z pewnością przyniesie panu szczęście na egzaminie państwowym”. Wyobraźmy sobie sytuację, że Klient z powodzeniem zdaje egzamin i wraca do biura pochwalić się sukcesem, a wtedy pracownik wręcza mu breloczek z samochodem, który przypnie do kluczyków swojego pierwszego samochodu. Reakcja Klienta będzie bardzo pozytywna i sprawi to, że z chęcią podzieli się doświadczeniem ze swoimi bliskimi.

Koszt stworzenia własnych gadżetów zazwyczaj nie jest wysoki, w zależności jednak na jakie gadżety się decydujemy. Nie warto bowiem inwestować w produkty niskiej jakości i zerowym zastosowaniu, gdyż Klient to wyczuje i wywoła to w nim poczucie, że jakość gadżetów idzie w parze z jakością firmy. Największą popularnością cieszą się długopisy, kubki, kalendarze kieszonkowe i breloczki, a także powerbanki, nośniki danych i elementy odzieży.